רעידת האדמה בטורקיה: הקשר בין השחיתות לנזקי הרעש

    אייל ראובן 1 Comment on רעידת האדמה בטורקיה: הקשר בין השחיתות לנזקי הרעש

    אלון ליאל, לשעבר מנכ"ל משרד החוץ ושגריר ישראל בטורקיה, במהדורת הבוקר: "נראה שרעידת האדמה מאופיינת בדפוס דומה מאוד למה שאירע ב-99 – בתים שנחרבו עד היסוד ולצידם בתים שלא נפגעו. כאילו כלום לא קרה"

    צילום: Pixabay
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אלון ליאל, לשעבר מנכ"ל משרד החוץ ושגריר ישראל בטורקיה, שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר (שלישי), על רעידות האדמה בטורקיה. "אתה רואה את התוצאות. הטורקים נתפסו מאוד לא מוכנים וזה מדהים כי הייתה להם רעידת אדמה נוראית ב-99 ואנחנו רואים את כל החוליים חוזרים".

    הוא סיפר: "ב-99 הרעידה הייתה מאופיינת בכך שהיו בתים שלמים שקרסו עד היסוד ובתים על ידם שלא קרה להם כלום. זה חשף מערכת ענקית של שחיתות בטורקיה של קבלנים שקיבלו אישורים לא לבנות לפי התקן. זה יצר משבר עצום שבעקבותיו נפל השלטון הקודם. אפשר לומר שארדואן עלה לשלטון בגלל אותו משבר והמחדלים הנוראים שנחשפו".

    לדבריו "על פניו אנחנו רואים אותו מחזה היום: בתים שנחרבו עד היסוד ובתים שלא אירע להם דבר. יתכן שאלה בתים ישנים וחדשים אבל אני מעריך שזה תלוי איזה קבלן בנה את זה".

    ליאל הדגיש: "אני לא חושב שהמצב בישראל דומה. להיפך, אומרים שפה רמת הפיקוח כל כך גבוהה שזה לא כך והדברים הרבה יותר מסודרים. בתמ"א 38 המוטיב של חיזוק מבנים היה עניין מרכזי".



    1 תגובות

    מיין תגובות